Uzdrowienie Małżeństwa :: Forum Pomocy SYCHAR ::
Kryzys małżeński - rozwód czy ratowanie małżeństwa?

Regulamin - Regulamin

administrator - 2006-04-12, 12:20
Temat postu: Regulamin
I Zasady ogólne

1. Celem tego forum jest pomoc małżonkom przeżywającym kryzys w ratowaniu sakramentalnego małżeństwa.
2. Forum ma charakter katolicki, jednak jest otwarte dla wszystkich, przede wszystkim jednak ma być wsparciem dla tych małżonków, którzy chcą pozostać wierni złożonej przysiędze sakramentalnej i wierzą, że każde trudne małżeństwo sakramentalne dzięki współpracy z łaską sakramentu małżeństwa ma szanse być uratowane.
3. Gospodarzami forum są sakramentalni małżonkowie, którzy przeżywają kryzys małżeński lub mają go za sobą, gdyż przezwyciężyli go z Bożą pomocą. Obiecują oni szacunek i zrozumienie dla osób żyjących w związkach niesakramentalnych. Zrozumienie nie oznacza akceptacji zła wyrządzanego sakramentalnej rodzinie, ma ono jednak uświadomić trudności i zmagania duchowe osób żyjących w związkach niesakramentalnych w kroczeniu drogą prawdy Chrystusowej.
4. Forum umożliwia wysyłanie życzeń w rocznicę ślubu. Prosimy małżonków zainteresowanych możliwością otrzymywania taką drogą życzeń, o podawanie w swoim profilu użytkownika daty swojego ślubu. Natomiast te osoby, które wyraźnie nie chcą otrzymywania tych rocznicowych życzeń, prosimy o nie wpisywanie daty ślubu w swoim profilu.
5. Pamiętaj o warunkach regulaminu rejestracji, na które wyraziłeś zgodę. W razie wątpliwości zawsze możesz przywołać go klikając w link "Rejestracja". Obowiązuje on razem z niniejszym regulaminem na całym forum.
6. Podforum „Wzajemna pomoc” należy do Forum Pomocy, z którego mogą korzystać wszyscy zarejestrowani użytkownicy Forum. Przed rozpoczęciem użytkowania prosimy zapoznać się z krótkim regulaminem umieszczonym na podforum „Wzajemna pomoc” - http://www.kryzys.org/vie...p=113556#113556 .
7. Nick, avatar, podpis oraz inne informacje w profilu świadczą o Tobie. Nie mogą naruszać regulaminu.
8. Administratorzy forum zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie.
9. Zapoznaj się z zasadami prowadzenia rozmów pod adresem: http://www.teologia.pl/m_k/zag10-7.htm#2n

II Treść postów

1. Forum ze względu na zakres problematyki związanej z kryzysem w rodzinie podzielone jest na działy. Wątki nie związane z tematem działu będą przenoszone w odpowiednie miejsce.
2. Zanim rozpoczniesz nowy temat upewnij się, że nie istnieje na forum podobny.
3. Prosimy o nie zamieszczanie reklam usług prawniczych, dedektywistycznych, wróżek, uzdrowicieli, linków do ankiet, a także treści przeczących nauce Kościoła Katolickiego. Wątki o powyższej tematyce będą usuwane.
4. Osoby przeżywające kryzys są przeważnie w złym stanie psychicznym, prosimy więc nie przysparzać im dodatkowego cierpienia ostrą krytyką, bądźmy dla siebie dobrzy – szanujmy uczucia innych i nie rańmy ich dodatkowo. Unikajmy pouczania i moralizatorskiego tonu.
5. Prosimy o nie używanie zwrotów "mój były/eks mąż", "moja była/eks żona", itp. odnoszących się do małżonków, których wiąże nierozerwalnie sakrament małżeństwa, gdyż wykrzywiają one prawdę o sakramentalnym małżeństwie i mogą ranić innych sakramentalnych małżonków.
6. Prosimy o nie usprawiedliwianie i nie promowanie - w jakiejkolwiek formie - rozwodów cywilnych dotyczących sakramentalnych małżonków, gdyż są one zgorszeniem i godzą nie tylko w inne sakramentalne małżeństwa, ale przede wszystkim znieważają przymierze zbawcze małżonków z Bogiem. W skrajnych sytuacjach, jedynym dopuszczalnym przez Katechizm Kościoła Katolickiego rozwiązaniem jest separacja (obecna w prawie cywilnym i kanonicznym).
7. Jest to forum pomocy. Zakładane tematy powinny być merytoryczne oraz mieć formę zachęcającą do wymiany doświadczeń. Ze względu na charakter forum mile widziane są posty mające na celu jedynie „wypisanie się” lub danie świadectwa. Natomiast nie będą akceptowane prowokacje, tematy o wyzywającym tonie, łamiące podstawowe zasady netykiety (trollowanie), wypowiedzi godzące w cel tego forum - cel Wspólnoty Trudnych Małżeństw SYCHAR.
8. Znikać będą także posty zawierające obraźliwe słowa (także te zawierające kropki zamiast liter), naruszające godność drugiego człowieka. Na forum nie będą tolerowane osobiste kłótnie małżonków, byłych i obecnych kochanek, wszelkie sprawy osobiste prosimy załatwiać na privie.
9. Prosimy o nie uleganie prowokacjom ze strony niekulturalnych użytkowników. Odpowiadając na nie pomagasz im w osiągnięciu ich celu. Najlepszym wyjściem jest zgłoszenie sprawy moderatorom.
10. Moderatorzy mogą ingerować według uznania w temat na różne sposoby (zamknięcie, przeniesienie, podzielenie, usunięcie itd.).
11. Administrator nie ma obowiązku kasowania żadnych postów użytkownika. Na prośbę użytkownika dopuszczalne jest zablokowanie lub usunięcie jego konta bez ingerowania w zapisy już umieszczone na forum.

III Formatowanie i grafika

1. Prosimy, aby nie nadużywać znaczników "bold" "italic" "size" "color". Pamiętaj, by Twój post był czytelny.
2. Tytuły pisane wersalikami będą usuwane/blokowane.
3. Zanim wkleisz obrazek upewnij się, że nie utrudnia on czytania wątku.
4. Posty powinny mieć zasadniczo więcej treści aniżeli emotikonów.
5. Zasadniczo oczekuje się od użytkowników względnej poprawności gramatycznej i ortograficznej w postach. Jednak prosimy o zrozumienie i wyrozumiałość wobec dyslektyków i osób piszących często o trudnych sprawach pod wpływem emocji.

IV Moderatorzy i Administracja

1. Za bezpośrednie egzekwowanie i interpretacje regulaminu na forum odpowiedzialni są moderatorzy. Uwagi/pytania do nich należy umieszczać w dziale technicznym lub kierować bezpośrednio na priva.
2. Jeśli coś na forum Cię rani, poproś moderatora na privie o interwencję jednak pamiętaj, że moderator to też człowiek i nie oczekuj, że Twoja prośba zostanie natychmiast spełniona. Jeśli któryś z postów rażąco narusza regulamin lub jest szczególnie obraźliwy zwróć się do moderatora dostępnego na gg.
3. Administrator jest najwyższą instancją na forum, jeśli poczujesz się niesprawiedliwie potraktowany przez moderatora napisz do administratora, jednak pamiętaj, aby nie nadużywać czasu admina, w zwykłych przypadkach zwracaj się do moderatorów.
4. Moderatorzy starają się być w swojej pracy obiektywni.
5. Jeśli nie masz odwagi pisać na forum ogólnym możesz zawsze zwrócić się do któregoś z moderatorów na priva lub porozmawiać z nim na gg.
6. Forum nie jest punktem terapeutycznym, administracja i moderatorzy to nie są terapeuci tylko grupa znajomych i przyjaciół, którzy dzielą się między sobą i z innymi swoim doświadczeniem życiowym.

V Konsekwencje nieprzestrzegania regulaminu

1. Treści niezgodne z regulaminem prowadzą do wycięcia fragmentu bądź całości postu/zamknięcia tematu.
2. Częstsze, bądź poważniejsze wykroczenia przeciwko regulaminowi prowadzą do upomnienienia, a następnie określonego czasowo zablokowania konta (ban), którego dokonuje Administrator.
3. Założenie w czasie bana nowego konta prowadzi do przedłużenia blokady na czas nieokreślony lub na stałe.
4. Zabrania się korzystania z forum pod kilkoma nickami. Jedna osoba=jeden nick (nie dotyczy konta "administrator"). Konsekwencją naruszania tego punktu będzie likwidacja danego konta albo ban.
5. Osoba zbanowana lub której zostało usunięte konto ma możliwość założenia nowego konta pod warunkiem uzyskania na to zgody od administratora, który podejmuje decyzję w uzgodnieniu z moderatorami.
6. Ponowne zakładanie wcześniej usuniętych kont bez zgody administratora, wklejanie usuniętych postów, zaśmiecanie forum (spamowanie), krytyka moderacji/administracji poza przeznaczonym do tego wątkiem (Dział techniczny), niereagowanie na upomnienia, drwiny, wulgaryzmy, prowokacje, obrażanie i inne formy braku kultury i nieposzanowania netykiety może zaowocować zablokowaniem dostępu do forum bądź usunięciem postów naruszających regulamin.

Wszelkie dane osobowe w trosce o bezpieczeństwo forumowiczów będą usuwane. Nowych na forum użytkowników prosimy o rejestrowanie się pod nickami nie wskazującymi na rzeczywiste personalia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group